2016. április 16., szombat

Délutáni séta: a hármashatár-hegyi kilátó

A hír, miszerint új kilátó nyílt a Hármashatár-hegyen, az én érdeklődésemet is felkeltette, hiszen nagyon hiányzott a dombtetőről egy ilyesmi épület. Egy szombat délután felkerekedem, hogy megnézzem, milyen panorámát nyújt az új építmény.
A kilátó fából készült, lényegében gömb alakú. Két lépcsősor vezet fel. A fotózást némileg akadályozzák a kilátó alakját adó fa gerendák.
Az építmény maga a dombtető Budapest felőli oldalán létesült, így aki a Budai-hegység és a Pilis felé tekintene inkább, annak csalódást okoz. Ha viszont valaki nem unja, hogy az Árpád kilátó, a Gellért-hegy teteje, illetve az  Erzsébet kilátó után innen is Budapestre lát rá, le fogja kötni a látvány.

Az utolsó pillantások a lenyugvó napra
Amikor felértem, már lefelé menőben volt a nap, narancssárgásan világított meg mindent. A pár napja tartó szeles idő kitisztította a levegőt, így igen messze el lehetett látni, például északkeletre valószínűleg Fót, keletre a főváros külső, kertvárosias kerületei tűntek fel.
Pár kép elkészítése után lesétáltam és hátramentem a domb Pilis felőli csücskéhez. Ott megvártam a szeles időjárás miatt vöröslő naplementét.
Kékórában visszamentem a kilátóra. Az erős szél nehezítette a fotózást, ugyanis az állványt is mozgatta, nem is igazán sikerültek a képeim. Az esti hosszú záridős fotók készítésénél arra is oda kellett figyelnem, hogy a kilátó nem teljesen stabil, amikor érkeznek az emberek, beremeghet.
A hold fényénél sétáltam vissza a 65A végállomásához.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése