2016. február 20., szombat

Országos Kéktúra (13-as számú, OKT-131): Piliscsaba- Zsíros-hegy

Itt volt az ideje, hogy az eddig "felszabdalt" Pest megyei túráimat befoltozzam, és az eddig kimaradt, maradék szakaszokat is bejárjam. Választásom így a hátrahagyott Piliscsaba- Zsíros-hegy szakaszra esett, amely a 13-as számú Piliscsaba- Hűvösvölgy túra része. Utamat Piliscsabán, a vasútállomás közelében fekvő pecsételőhelyen kezdtem. Innentől körülbelül negyed órát kellett sétálnom, hogy elérjem a Kálvária-hegyet és besétáljak az erdőbe. Én most nem sétáltam fel a Gomba-sziklához, hogy cserébe több idő jusson a rám váró panorámák fotózására. Most is, mint az utóbbi túráimon mindig, a sár próbált hátráltatni, ezúttal azonban nem volt nagy befolyásoló tényező. Miután a Kálvária- hegynél beléptem az erdőbe, lassú, majd egyre intenzívebb emelkedésbe kezdtem, hogy elérjem a Nagy-Szénás csúcsait. Közben volt szerencsém egy őzikét látni, és egy Hóvirág csoportba is belefutottam.

Határ kő
[E4] Országos Kéktúra
Miután felértem a Nagy-Szénásra, hosszabb időt is eltöltöttem itt, függetlenül attól, hogy erős szél fújt.

Egy ismerős kilátó. A Csergezán Pál kilátóhoz még tavaly októberben volt szerencsém
Kilátás a Nagy-Szénásról



 A pihenő után már lefelé vezetett az utam, egészen a végcélig, a Zsíros-hegyig. Útközben elhaladtam a Nagy-Szénási turistaház emlékműve mellett, majd rövidesen elértem Nagykovácsi külterületeit is. 

A Nagy-Szénási turistaház emlékműve, amelynek felírata számomra már gyakorlatilag olvashatatlan volt. Az épületet az emberi hanyagság tüntette el
Megtekintettem a Bányászemlékművet, majd elsétáltam a Zsíros-hegyi kilátóponthoz, hogy ott megvárjam a naplementét. 

A Bányászemlékmű, amelyet néhány meghagyott tartóoszlop testesít meg




A végcél, a Zsíros-hegy - Muflon Itató volt. Az Itató előtt található a pecsételő, amelytől pár lépésnyíre egy újabb széthordott turistaház áll, a Zsíros-hegyi
Megvártam a naplementét, az Alsó Zsíros-hegyi kilátóponton
Ezt a képet nem hagyhattam ki... :) Hal és Titanic az Itatóban
Mivel nagyon jó időt mentem, ezért jutalmam két-két pohár forralt bor volt, melyet a szakasz másik pecsételőhelyén, a Muflon Itatóban fogyasztottam el. Itt nagyon jót beszélgettem az Itató tulajdonosával, olyannyira, hogy rám is sötétedett. Bár ez a túra is bőven igénybe vette az izmaimat, a kilátás és a Muflon Itató barátságos légköre mindenképp kárpótolt engem, összességében tehát elmondhatjuk, hogy ez a nap is egy kellemes szombati napként marad meg az emlékezeteimben.


A mai túra útvonala:

   Piliscsaba vá.-
  Kálvária-hegy-
  Kőris-völgy-
  Nagy-Szénás-
       Nagykovácsi, Zsíros-hegyi turistaház (Muflon Itató)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése