2015. szeptember 13., vasárnap

A Mátrai séta: Kékestető- Mátrafüred

Barátaimmal korábban megbeszéltük, hogy kéne egy közös kirándulást tartani, amíg az időjárás engedi. Választásunk a Gyöngyös melletti Kékestetőre esett, vagyis az "ország tetejére".
A séta, a hegy tetején lévő TV torony meglátogatásával kezdődött. Az épületbe belépve, úgy 30-40 évet ugrottunk vissza az időben. Bár minden gondozva van, a torony egy felújításért kiállt.
A teraszra kilépve gyönyörű panorámában volt részünk, a viszonylagos tiszta időben egészen messzi elláttunk.

Kilátás a TV toronyból

Nézelődés és fotózás után, lesétáltunk a Kékestető szikla emlékműhöz, ahol újabb expók készültek. Mindezek után elindultunk a Veronika rétig ereszkedő sípályán, melyen az Országos Kék Turistaút is halad Mátraházáig. A lefelé tartó szakasz néhány métere, olykor komolyabb kihívások elé állított minket a vizes, csúszós talaj miatt.

A sípályát aktívan használják- már ha van hó
Miután leértünk Mátraházára, nem álltunk meg, hanem máris folytattuk utunkat az erdőben. Átkeltünk a Mátrát átszelő 24-es főúton, majd a sárga háromszög jelzésű turistaúton haladtunk, egészen a Tetves rétig.

Ezzel a kresz táblával, nem igazán tudtunk mit kezdeni az erdő közepén :)

Itt megálltunk enni, inni, pihenni, majd a "sárga kereszten" haladtunk tovább. A szakaszokra jellemző volt az "egyszer fel, egyszer le" terepviszonyok, elvégre a Mátrában voltunk. A turistaút többé- kevésbé a mellettünk körülbelül 200-300 méterre, párhuzamosan húzódó 24-es utat követte, egészen a Sástóig.

A sárga keresztes út...
...a Sástóhoz vitt minket

Aki erre jár, annak érdemes itt egy kis időt eltölteni, hisz gyönyörű a táj, ha pedig megmásszuk a közelben lévő kilátót, akkor pazar kilátásban is részünk lehet. A kilátó "beugrós", erre legyünk figyelemmel! A sástói nézelődés után, utunkat továbbra is a sárga keresztes úton folytattuk szűk egy kilométeren keresztül, majd a sárga útra tértünk rá. Elhaladtunk egy kis vízforrás, majd a Muzsla tető mellett. Ez a turistaút már Mátrafüredre vitt be minket, ahol kisebb pihenő után buszra szálltunk, hogy Gyöngyös után átszállással, Budapest felé vegyük az irányt. Akinek csak egy kis vasárnapi kikapcsolódásra van szüksége némi mozgással, annak bátran tudom ajánlani országunk turistaút hálózatának, Kékestetőtől Mátrafüredig tartó kicsiny, de annál szebb szakaszát.